Dronning Sonjas skolepris - hva ble den brukt til?

Elevrådet og skolemiljøutvalget ved skolen har vært viktige i prosessen med å bestemme hvordan midlene vi vant, skulle brukes.  Vi har brukt litt tid, men er nå veldig fornøyde med resultatet.

Tanken bak hvordan pengene skulle brukes, har vært at det skal komme elevene til gode. Vi har derfor gått til innkjøp av møbler til fellesområdene på skolen, slik at elevene har flere plasser til å samles, både for å arbeide og for å være sosiale.

Sittegrupper på mesaninen - Klikk for stort bilde Ann-Kristin Strande
Arbeidsbord med stoler - Klikk for stort bilde Ann-Kristin Strande

Elevene våre jobber ofte i grupper og med prosjekter over tid.  I slike situasjoner kan det være praktisk å gå ut av klasserommet, og da er det viktig at vi har mange alternative steder å jobbe på.

Vi har noen områder i skolen som har vært lite utnyttet tidligere. Der er det nå plassert sittemøbler.

Dette er områder rundt i bygget der elever ofte samler seg for å vente på og slippe inn i spesialrom og til avtaler.

I alle år har våre elever gjort som ungdom flest, og brukt gulvet til å sitte på når det ikke finnes noe annet.  Vi tenker det er hyggelig å kunne tilby noe bedre.

Hjørnesofa - Klikk for stort bilde Ann-Kristin Strande